پروستات

جراحی پروستات با بخار آب (رزوم) + قیمت و مراکز انجام

روش رزوم (Rezum) یک روش جدید و پیشرفته برای درمان بزرگی پروستات خوش خیم (BPH) با استفاده از بخار آب است. جراحی پروستات با بخار آب به کمک دستگاه رزوم به دلیل نداشتن عوارض جانبی بر دستگاه ادراری و عملکرد جنسی، به تازگی مورد توجه بسیاری قرارگرفته است.

هایپرپلازی خوش خیم پروستات یا بزرگی خویش خیم پروستات چیست؟

بیماری هایپرپلازی خوشخیم پروستات یا بزرگی پروستات خوشخیم (BPH) درصد قابل توجهی از آقایان میانسال را تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری معمولا در سنین بالای پنجاه سالگی ظاهر می شود و علائم آن به حدی است که می تواند زندگی روزمره فرد را به خطر بیاندازد.

قبل و بعد بزرگی پروستات

BPH یک بیماری غیر سرطانی بوده که در آن غده پروستات با افزایش سن، رشد کرده و مجرای ادراری را تحت فشار قرار میدهد. بزرگی پروستات بر روی مجرای ادراری فشار وارد کرده و موجب تنگ شدن و انسداد آن میگردد. در نتیجه فرد در انزال و ادرار کردن دچار اختلال میگردد.

علائم بیماری بزرگی خوش خیم پروستات چیست؟

علائم BPH به اشکال مختلف خود را بروز میدهد. چند نمونه رایج آن عبارت است از :

  • تکرر ادرار
  • اختلال در انزال و عملکرد جنسی
  • عدم تخلیه کامل مثانه بعد از ادرار
  • وجود خون در ادرار
  • احساس درد یا سوزش هنگام ادرار
  • تنگی مجرای ادرار
  • عفونت در دستگاه ادراری
علائم بیماری بزرگی خوش خیم پروستات

نکته حائز اهمیت این است که شدت بروز علائم هیچ ارتباطی با اندازه پروستات ندارد. مثلاً بیمار می تواند علائم بسیار خفیفی از خود بروز دهد ولی پروستات بسیار بزرگی داشته باشد. تشخیص اندازه پروستات به وسیله آزمایشات پزشک اورولوژی انجام میشود.

مزایای جراحی پروستات با بخار آب (رزوم) نسبت به سایر روش ها

روش رزوم نسبت به سایر روش های درمان بزرگی پروستات مانند تراشیدن پروستات از داخل و درمان دارویی از مزیت های قابل توجهی برخوردار است. این مزایا عبارتند از:

1) دوره نقاهت و بستری ندارد

روش رزوم یک جراحی سرپایی و سبک است و فرد پس از عمل می تواند راه برود و به خانه بازگردد. این درمان نیازی به بیهوشی عمومی ندارد و در نتیجه عوارضی از بابت بیهوشی فرد را تهدید نمی کند.

2) عدم نیاز به برش و بخیه

روش رزوم هیچگونه نیازی به برش یا بخیه نداشته و از طریق انتقال بخار آب به بافت پروستات، سلول بافت پروستات را خشک کرده و از بین میبرد. در نتیجه باعث کوچک شدن پروستات میگردد. در نتیجه روش رزوم عوراضی از جمله خونریزی و عفونت را به دنبال نخواهد داشت.

3) درمان طبیعی و پایدار

بزرگترین مزیت رزوم نسبت به سایر روش ها، نوع عملکرد آن است. روش رزوم با انتقال شوک گرمایی به غده پروستات، مانند قراردادن میوه در معرض آفتاب شدید آنرا کاملا خشک میکند. در نتیجه هیچگونه عوارض جانبی ناشی از مصرف دارو و یا مواد شیمیایی ندارد.

4) نداشتن عوارض بر دستگاه ادراری

روش رزوم هیچگونه اثر منفی ای بر عملکرد دستگاه ادراری نداشته و مشکلات ادراری را به طور کامل درمان میکند.

5) بهبود عملکرد جنسی

روش رزوم نه تنها عملکرد جنسی بیماران را مختل نمیکند، بلکه اکثر بیماران پس از عمل، بهبود قابل توجهی را در زمینه جنسی تجربه کرده اند.

نحوه انجام جراحی پروستات با بخار آب (رزوم) به چه صورت است؟

رزوم متشکل از یک دستگاه بخار ساز و یک کیت و تفنگ لوله انتقال دهنده بخار یک بار مصرف است. بر سر این لوله سوزنی تعبیه شده که قابلیت نفوذ به بافت پروستات و انتقال بخار آب به دورن آن را دارد. البته جای نگرانی نیست، چون اندازه قطر این سوزن، با سوزن انسولین قابل مقایسه است و شکاف ایجاد شده بر روی غده پروستات بسیار نازک می باشد که نیازی به بخیه و یا مراقبت های شدید بعد از عمل ندارد.

جراحی پروستات با بخار آب با دستگاه رزوم

در جراحی رزوم، جراح اورولوژی ابتدا از بیمار میخواهد تا ادرار کرده و مثانه اش را تخلیه کند. سپس مجرای ادراری و پروستات، بی حس میشود تا بیمار هیچگونه دردی را احساس نکند. سپس لوله انتقال دهنده بخار را از طریق مجرای ادرار به به غده پروستات میرساند. یک سوزن در انتهای لوله آزاد شده و بخار را به بافت پروستات تزریق میکند. با تزریق بخار به بافت پروستات، سلول های بافت آن خشک شده و از بین میروند. در نتیجه پروستات کوچک میگردد.

قیمت و هزینه جراحی رزوم چقدر است؟

روش رزوم، به عنوان یکی از روش های مدرن و پیشرفته در حوزه اورولوژی و درمان پروستات شناخته میشود. این روش دارای کیت یک بار مصرف بوده و بنابراین قابلیت استفاده مجدد برای بیمار دیگری را ندارد. این کیت به صورت وارداتی بوده و با توجه به نرخ بالای ارز در ایران قیمت بالایی دارد.

هزینه انجام عمل جراحی با استفاده از روش رزوم بین 170 تا 200 میلیون تومان تخمین زده می شود. این هزینه شامل خرید کیت مصرفی یک بار مصرف و هزینه های دستمزد دکتر، اتاق عمل و بیمارستان می باشد.

با این حال، روش رزوم با توجه به اینکه مشکلات بزرگی پروستات را به طور کامل و بدون ایجاد هیچگونه عوارضی درمان میکند، به صرفه خواهد بود.

مرکز جراحی رزوم در ایران

اولین مرکز مدرن و پیشرفته درمان مشکلات اورولوژی شامل جراحی پروستات با بخار آب، جراحی کلیه و سنگ کلیه، مثانه، پروتز آلت و سایر بیماری های مرتبط با اورولوژی توسط دکتر سید امین میرصادقی در ایران و بیمارستان آرمان راه اندازی شده که این مرکز مجهز به جدیدترین دستگاه های شرکت بوستون ساینتیفیک آمریکاست. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت ایشان به آدرس drmirsadeghi.com مراجعه و یا با شماره 02175136613 تماس حاصل فرمایید.

نتیجه گیری

روش رزوم موثر ترین و کم خطر ترین روش درمان بزرگی خوش خیم پروستات بوده و به دلیل نداشتن عوارض جانبی پس از عمل، توجه بسیاری از بیماران و پزشکان را به خود جلب نموده است. رزوم تمام مشکلات بزرگی پروستات را از بین برده و به عنوان یک درمان پایدار برای بزرگی پروستات به شمار میرود. روش رزوم یک جراحی سرپایی بوده که نه تنها نیازی به بستری شدن پس از عمل ندارد، بلکه دوران نقاهت بسیار کوتاهی داشته به گونه ای که شخص میتواند کمتر از 3 روز به بهبودی کامل رسیده و به زندگی روزمره خویش بازگردد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا